Choć zwłaszcza w czerwcu w wielu miejscach na świecie dużo mówi się o tolerancji, w praktyce bardzo często w przestrzeni publicznej można usłyszeć różne krzywdzące sformułowania dotyczące społeczności LGBT+. Tolerancja niestety kończy się więc zwykle tam, gdzie zaczyna się kontakt z drugim człowiekiem. A powinna sięgać znacznie dalej.

„Jestem tolerancyjn_, ale po co wszystkim o tym opowiadać?”, „Jestem tolerancyjn_, ale wolę, aby nie obnosili się ze swoim związkiem poza domem”. Jak często zdarzyło Ci się ostatnio usłyszeć lub przeczytać podobne zwroty? Dlatego mówimy dość dyskryminacji i uprzedzeniom i wraz z początkiem czerwca dumnie rozpoczynamy obchody Pride Month, realizując kampanię Bez “ale”! To czas, gdy podkreślamy, że każdy zasługuje na szacunek – bez względu na orientację seksualną czy tożsamość płciową. Miłość, wyrażanie siebie i dzielenie życia z drugą osobą to podstawowe wartości dla wszystkich, nie tylko dla wybranej grupy ludzi.
Tolerancja i akceptacja powinny być stałym elementem naszego życia, nie tylko w trakcie Pride Month. W końcu te hasła odnoszą się do prawdziwego człowieka, który ma swoją wrażliwość i potrzebę bycia szanowanym, tak jak każdy z nas, bez względu na wiek, pochodzenie, płeć czy tożsamość. Może to być Twój przyjaciel, siostra, babcia, nauczyciel czy sprzedawca w sklepie. Jako firma dążymy więc do tego, by „ale” zniknęło z naszego słownika i sposobu myślenia. W naszej codziennej pracy stawiamy na różnorodność i dbamy o inkluzywność, dzięki czemu poszerzamy świadomość i promujemy wsparcie dla mniejszości. Różnorodność widzimy jako źródło pozytywnych doświadczeń, okazję do nauki i rozwijania empatii, właśnie dlatego organizujemy szkolenie z języka inkluzywnego dla naszych pracowników.
Mimo że droga do pełnej równości jest jeszcze długa, wierzymy, że zrozumienie i uznanie istnienia problemu stanowią pierwszy krok ku zmianie. Pride Month przypomina nam o tej misji i inspiruje do dalszego działania!